Page 76 - Bilten 6 2022
P. 76

ПРЕПОРУЧУЈЕМО






            1.  Џулијан  Барнс:  ЧОВЕК  У  ЦРВЕНОМ  КАПУТУ  /  Београд:  Геопоетика
            издаваштво, 2020.

            Преузето са сајта:
            https://geopoetika.com/o-knjizi/1695/covek-u-crvenom-kaputu

                    У  лето  1885.  три  Француза  долазе  у  Лондон  на  неколико  дана  у

            интелектуалну  куповину:  један  принц,  један  гроф  и  један  грађанин  са
            италијанским  именом.  Наш  водич  кроз  овај  свет  је  Самуел  Пози,  лекар  из
            виших  друштвених  кругова,  слободоумни  научник  чувен  по  свом
            компликованом  приватном  животу.  У  овој  живописној  таписерији  ликова
            (Хенри  Џејмс,  Сара  Бернар,  Оскар  Вајлд,  Гонкур…),  места  и  времена,  не

            видимо  само  епоху  гламура  и  ужитка  већ,  изненађујуће,  и  доба  насиља,
            предрасуда и ускогрудости – уз много више паралела с нашим добом но што
            бисмо могли да замислимо. Човек у црвеном капуту је заправо свежи портрет
            доба званог бел епок.

                    „Џулијан Барнс је писац који уме да напише роман чак и онда када не
            пише  роман.  Човек  у  црвеном  капуту  одличан  је  пример  такве  приповедачке
            алхемије:  то  је  прича  саздана  највећим  делом  од  реалних,  историјски

            проверљивих чињеница, које би под пером мање вештог писца лако могле да
            бесповратно залутају у досаду. Барнс, међутим, претвара те чињенице у нешто
            што је не само много занимљивије већ и знатно веродостојније од историје: у
            раскошну повест. Опчињен истинитом причом о француском лекару, естети и
            бонвивану  Самуелу  Позију,  Барнс  своју  очараност  неодољиво  преноси  на
            читаоца.”

                                                                                         Зоран Пауновић



                    „Ужитак  за  читање  у  сваком  погледу.  Барнс  пише  елегантно  и  врцаво,
            истражујући  мотиве  маштом  романописца,  али  и  скепсом  историчара…  И  у

            томе бриљантно успева.”
                                                      Лео Дамрош, The New York Times Book Review
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81