Page 64 - Bilten broj 11 2022
P. 64

„Чаробни  шарени  свет  има  своју  геометрију.  У  тој  геометрији  између

            идеалног и оног могућег, између гостинских соба које живе у хладној тишини
            простора  и  дневних  боравака  препуних  девојачке  вриске,  од  детињства  густо
            насељеног  бабама  и  дедама  до  тренутка  када  ви  добијете  деду  (свекра)  на
            чување,  у  геометрији  измеду  ћутања  и  негде  мора  да  се  експлодира,  станују
            приче које причају Јелица и Горица.”

                                                                                 Војка Пајкић Ђорђевић




            9. Петер Хандке: ОГЛЕДИ / Београд: Лагуна, 2021.

            Преузето са сајта:
            https://www.laguna.rs/n5225_knjiga_ogledi_laguna.html



            ...о умору
            ...о џубоксу

            ...о успелом дану

            ...о залуђенику гљивама

            ...о Тихом месту



                    У  Огледу  о  умору  Хандке  преображава  свакодневно  искуство,  често
            обележено  досадом,  у  фасцинантно  истраживање  света  успорених  покрета,
            различитих  врста  и  степена  умора,  његових  подмлађујућих  учинака,  као  и

            његових еротских, културних и политичких импликација.
                    У  Огледу  о  џубоксу  аутор  сагледава  коначни  расплет  свега  што  га

            окружује:  све  видљиво,  ствари  и  људи,  па  и  унутрашњи  свет  приповедача,
            враћају  се  у  џубокс,  који  је  средиште  сећања  јер  се  свет  око  њега  у
            адолесценцији обликовао.

                    „Успео дан” и размишљање о њему на једном путовању возом из Париза
            води нас до суштине наше савремености, неспособне да се ухвати укоштац са
            пројектима за будућност јер ни по коју цену не напушта ограничени хоризонт
            садашњег тренутка.

                    Пишући  о  пољском  ве-цеу  из  детињства  у  Корушкој,  заједничком

            купатилу у интернату, јавном тоалету у врту јапанског храма и другим „тихим
            местима”,  која  су  обично  предмет  подсмеха,  Хандке  још  једном  показује
            невероватно умеће приповедања у огледу који је истовремено изненађујући и
            заводљив.
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68