Page 67 - Bilten broj 6 za 2021
P. 67

6. Hušang Moradi Kermani: MADŽIDOVE PRIČE / Beograd: Službeni glasnik, 2019.

               Preuzeto sa sajta: http://www.slglasnik.com/гласник-препоручује/маџидове-приче

               Hušang Moradi Кermani je istaknuti iranski pisac za decu i mlade, a u Iranu je 2005. izabran i
               za „ličnost svih vremena” u oblasti literature za decu i omladinu. Madžidove priče, knjiga o
               odrastanju  i  doživljajima  dečaka  Madžida,  najpopularnija  je  knjiga  za  tinejdžere  u  Iranu  u
               poslednjih nekoliko decenija.
               Madžid je naizgled sasvim običan dečak, u životu koji se pred njim otvara kao kovčeg tajni. U
               svakodnevnim  doživljajima  i  u  odnosima  s  ljudima  oko  sebe,  dečak  otkriva  svet  i  sebe  u
               velikom svetu, prolazeći kroz iskušenja siromaštva, spoznajući ponos i obavezu poštovanja,
               ljubav i setu... i sve drugo što život čini uzvišenim, a odrastanje bolnim.



               7.  Veselin  Cerović:  TAJNA  BEOGRADSKE  MADONE  –  TESTAMENT  LEPOTE
               LEONARDA DA VINČIJA / Beograd: Službeni glasnik, 2020.

               Preuzeto sa sajta: https://www.politika.rs/scc/clanak/476880/Tajna-skrivena-ispod-bronze

               Тајна скривена испод бронзе


               Чистећи  барељеф  са  ликом  Даме  у  бидермајер  раму,  аутор  књиге  Тајна  београдске
               Мадоне – тестамент лепоте Леонарда да Винчија, открио  иницијале који би могли да
               укажу на великог уметника


               Интригантна  књига  Тајна  београдске  Мадоне  –  тестамент  лепоте  Леонарда  да
               Винчија  (2020),  Веселинa  Церовићa,  објављена  је  у  издању  „Службеног  гласника”.
               Аутор је у разговору за наш лист испричао да је почетком 1971. године у Београду, у
               салону  једне  старе  београдске  даме  открио  барељеф  који  је  њен  животни  сапутник,
               српски дипломата, донео двадесетих година прошлог века из Рима. Задивљен лепотом
               Даме  коју  му  је  показала  госпођа  Ана,  на  њеном  лицу  и  наличју  није  могао  да  уочи
               ниједан  знак,  нити  једно  слово  које  би  указивало  на  аутора  овог  дела.  Профил  Даме
               налазио се у барокном раму. Све је било загонетно.


               „Мадона са полуотвореним очима и загонетним погледом који се вечно памти, освојила
               је потпуни мир у салону у коме се налазила. На њеном попрсју звезде су нашле своје
               небо.  Остварена  је  савршена  хармонија.  Уста  су  јој  благо  отворена,  а  на  њеним
               божанственим  уснама,  трепере  последње  неизговорене  речи  тајанствене  Даме.  Бујна
               коса са увојцима спушта се низ њено лице и потиљак”, утисци су аутора књиге о овом
               делу.


               Приликом поновног сусрета са Мадоном, писац ове књиге, како нам је сам испричао,
               приметио  је  да  је  барељеф  покривен  бојом  бронзе  која  скрива  вероватно  њене  тајне.
               Госпођа која му је дело показала, дозволила му је да очисти боју са лица Мадоне.

               Аутор књиге пише: „Када сам почео да чистим боју са лица Мадоне, помислио сам да је
               ово  сусрет  са  Богом,  а  не  са  вајаром  кога  тражим.  На  врху  чела,  назирао  се  блед  и
               нејасан  профил  младог  човека  дуге  косе  и  браде.  Опрезно  сам  уклањао  боју  и  први
               утисак је изазивао сумњу да је у питању лик Христа. Увеличавајућим стаклом јасније су
               се  виделе  црте  лица  и  профил  који подсећа  на  богочовека.  Био  је  неприметан,  скоро
   62   63   64   65   66   67   68   69   70