Page 68 - Bilten broj 6 za 2021
P. 68

покривен  коврџавом  косом,  оивичен  траком  светице.  Чистећи  тај  део,  открио  сам
               урезану  годину  1491.  и  иницијале  ЛВ,  који  су  се  налазили  поред  малог  профила.
               Препознао сам, већ познате Леонардове иницијале. Сумња у имагинацију подстакла ме
               је да увеличавајућим стаклом проверим урезане иницијале, годину и непознати, сасвим
               приметан профил младог Леонарда из Милана.”


               Веселин Церовић се питао да ли је на прагу великог открића. У договору са власником
               овог вајарског дела, контактирао је са академиком Дејаном Медаковићем, историчарем
               уметности и некадашњим кустосом Музеја Кнеза Павла, који је изашао у сусрет молби
               да погледа откривено уметничко дело, скривене иницијале и мали профил поред њих.
               Пошто је погледао Мадону, господин Медаковић је изнео своје запажање да је у питању
               ренесанса,  да  је  извајана  вероватно  дворска  племкиња  као  модел  за  свету  Цецилију.
               Такође је потврдио да је Леонардо остављао на својим делима иницијале ЛВ и Л, те да
               је  на  малом  профилу  уочио  да  је  то  лик  Леонарда  из  млађих  година.  Видео  је  и
               стилизовано  грчко  слово  „л”  на  профилу  Даме  коју  прате  алхемијски  симболи.
               Предложио  је  да  се  изврши  комплексна  анализа  овог,  по  његовом  мишљењу,
               мистериозног дела. Истакао је да ту анализу могу, за овакво вајарско дело, дати само
               велики  италијански  стручњаци  за  ренесансно  вајарство.  Сматрао  је  да  би  требало
               извршити  хемијску  анализу  лака  који  је  приметан  на  лицу  Даме,  а  са  којим  је  вајар
               премазао њено лице како би га заштитио. Велики познаваоци Леонарда, по мишљењу
               академика  Медаковића,  требало  би  да  упореде  лепоту  извајане  Даме  са  осталим
               мадонама  које  је  сликао,  а  које  су  сачуване  по  светским  музејима.  Апострофирао  је
               лепоту лица, усана, линију чела, контуре носа и дубину и лепоту загонетног погледа на
               извајаној  Мадони.  Анализа  овог  уметничког  дела  и  његова  ауторизација  одложена  је
               зато  што  власник  Мадоне  није  располагао  потребним  средствима  за  такву  сложену
               експертизу.

               Да се не би изгубио траг откривеног дела, Веселин Церовић је одлучио да на основу
               сачуваних  записа  дипломате,  који  је  донео  ово  дело  двадесетих  година  из  Италије,
               разговора  са  госпођом  Аном  и  мишљења  господина  Медаковића,  напише  ову
               занимљиву књигу у којој је објавио своје откриће и изнео своје претпоставке да верује
               да је открио Леонардове кодове на лицу загонетне сребрне Мадоне. У својој објављеној
               књизи  изнео  је  детаље  због  којих  претпоставља  да  је  открио  скривене  Да  Винчије
               симболе и иницијале на лицу племкиње извајане као света Цецилија која је живот дала у
               Старом Риму за Христа и његово учење.


               Ако  ове  претпоставке  потврде  велики  познаваоци  ренесансног  вајарства,  било  би  то
               сензационално откриће.
   63   64   65   66   67   68   69   70