Page 77 - БИЛТЕН 10
P. 77

када  нас  напусти  неко  драг,  о  оним  резовима  када  нам  није  јасно  да  ли  смо

            животни јунаци неке филмске роле или покушавамо да будемо филмски јунаци
            сопственог живота. Нема јасне границе, само нас бол подсећа да филм који је
            постао живот никада неће бити снимљен.

                    Награда  „Липље”  за  савремено  стваралаштво  на  Међународном  сајму
            књиге Бањалука 2021.




            4. Станислав Краков: КРИЛА / Београд: Службени гласник; Универзитетска
            библиотека „Светозар Марковић”, 2020.

            Преузето са сајта:
            https://klubglasnik.com/3f322f92-acd2-4e2a-a770-a8ed9828952d/КРИЛА.aspx


                    Крила у наслову Краковљевог романа, поред опасности и брзине, јасан су
            фигуративни знак катарзичног узнесења и изненадне смрти главног јунака, али
            и  осталих  јунака.  Јунаци  овога  романа  су  људи  осуђени на  смрт.  Војник  код
            Станислава  Кракова  често  постаје  пристојан  аутомат.  Ово  је  прича  о  страху,
            радости  и  смрти,  која  се  сваког  часа  може  изненадно  појавити.  Крила  јесу

            архетипски знак модерног доба. Значење им је слобода, покрет, узнесење, узлет
            маште, жеђ за далеким и недокучивим просторима духа, односно покушај да се
            превазиђе људска спутаност, тачније везаност за земљу и да се из просечности
            уздигне мисао слободног човека.




            5. Станислав Краков: ЦРВЕНИ ПЈЕРО И ДРУГЕ ПРОЗЕ / Београд:
            Службени гласник; Универзитетска библиотека „Светозар Марковић”, 2021.

            Преузето са сајта:

            https://klubglasnik.com/6f8117fc-e732-4861-b9ea-a1773886a31c/ЦРВЕНИ-ПЈЕРО-
            И-ДРУГЕ-ПРОЗЕ.aspx

                    „На жалост модерне српске приповедачке уметности Краковљеве новеле
            Црвени пјеро нису објављене у раним двадесетим годинама XX века, нити је то
            аутор учинио за свога живота. Наравно, у поратним годинама (после 1945. па
            надаље)  у  контексту  српске  књижевности  та  манифестација  је  била  немогућа

            због  пишчеве  биографије:  у  току  Другог  светског  рата  био  је  један  од
            најближих сарадника генерала Милана Недића на многим осетљивим задацима.
            Овдашње  објављивање  приповедачке  целине  Црвени  пјеро  сасвим  сигурно
            зрачи  својом  изразитом  модерношћу  и  ова  необична  књижевна  чињеница
            сведочи нам о једном авангардном пројекту који је препуштен забораву, а био
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82