Page 78 - БИЛТЕН 10
P. 78
је утемељен на оновременим најмодернијим тенденцијама европске прозне
уметности.
Ово издање Краковљевих прича разликује се по структури књиге као
целине: док су у првом издању приче поређане по хронолошком принципу
композиција овог издања организована је у неколико тематских сегмената који
се у неким елементима додирују. Свему су додати текстови из сегмента …И
друге прозе”.
Гојко Тешић
6. Станислав Краков: КРОЗ БУРУ / Београд: Службени гласник;
Универзитетска библиотека „Светозар Марковић”, 2021.
Преузето са сајта:
https://klubglasnik.com/0d9cc491-723d-4df3-af27-c6b7a54e723f/КРОЗ-БУРУ.aspx
Романтичну и сентиментално-поучну историју о смислу и сврси хероизма
и ратничког карактера, о моралној поуци у време великог расула и посрнућа
који рат и опасност изазивају, Краков је поставио између одбране отаџбине и
чулног уживања. И једно и друго, и борба и наслада, подстичу чула, али и једно
и друго траже неки простор остварења који превазилази хоризонт узбуђења.
Кроз буру зато хоће да обнови лик аутентичне љубави уместо олаке потраге за
еротским задовољењем. Роман истиче смисао ратничког става у односу на
позадински иморализам. Одговорност према отаџбини у рату је постављена
изнад сваког личног разлога. То даје историјску димензију разлици у
карактеризацији плотског и љубавног, страсти и романсе. Да нема сенке смрти
и пропасти државе, прича би била сентиментална, овако је ствар обрнута: на
подлози једног сентименталног подухвата види се шта значи фриволност, а шта
су одговорност и част.
7. Емануел Бов: АРМАН / Београд: Службени гласник, 2021.
Преузето са сајта:
https://klubglasnik.com/3226698f-64ec-4c67-87a4-7fe323a8cb78/АРМАН.aspx
„Емануел Бов је један од ретких писаца у ком не видим ни позу ни задње
мисли. Њему је успело да у писању сачува ведру невештост а да не изазове