Page 79 - Bilten broj 12 2023
P. 79

многим губитницима, изопштенима, изданима и прогоњенима који су тражили

            своје  парче  среће.  Сви  ликови  су  судбински  повезани.  Лео,  Јеврејин  који  се
            после  седамдесет  година  враћа  из  Израела  у  Немачку,  иако  то  никада  није
            желео.  Његова  унука  Нира,  заљубљена  у  Амира,  који  је  у  Берлину  отворио
            ресторан брзе хране у којем продаје фалафел. Лајла, Синткиња која уопште није
            знала  да  су  ту  некада  живели  њени  преци,  и  најзад  Гертруд,  која  је  1944.
            пронашла Леа и његовог друга Манфреда у њиховом скровишту на тавану, али

            их није издала.

                    Приповедачки тон је веома упечатљив, садржајан и снажан, али никада
            није морализаторски, а поготово није патетичан. За читаоце без предрасуда ова
            књига је непроцењиви дар.



            3.  Ђорђе  Д.  Сибиновић:  ПЛАЧ  МАЧКЕ  БОЖИЈЕ:  БАЈКА  /  Београд:

            Службени гласник, 2021.

            Преузето са сајта:
            https://klubglasnik.com/a503f62e-cf29-495b-ad83-a7dbaee1268a/ПЛАЧ-МАЧКЕ-
            БОЖИЈЕ.aspx


                    Црно  није  боја,  већ  одсуство  светла.  Живот  није  стање,  већ  вечито

            трагање.  Лаж  није  вештина  неговорења  истине,  већ  одсуство  смисла.  Мрак
            биоскопских  дворана  није  контраст  неопходан  за  светле  филмске  слике,  већ
            подсећање на наше личне таме. Они који мисле другачије или су наивни, или су
            кукавице. Колико год да је филм донео светлих слика у наше животе, толико
            нам је показао колико су нам таме блиске. Ово је књига о томе. О тмини која је

            требало да засветли на биоскопском платну, али је још јаче сијала у судбини
            другог човека, која је постала усуд писца и редитеља. О ожиљицима који остају
            када  нас  напусти  неко  драг,  о  оним  резовима  када  нам  није  јасно  да  ли  смо
            животни јунаци неке филмске роле или покушавамо да будемо филмски јунаци
            сопственог живота. Нема јасне границе, само нас бол подсећа да филм који је
            постао живот никада неће бити снимљен.

                    Награда  „Липље”  за  савремено  стваралаштво  на  Међународном  сајму

            књиге Бањалука 2021.
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84