Page 73 - Bilten broj 1 za 2024 godinu
P. 73

На завршетку свог спиритуалног путешествија, ова Канађанка, која је пре
            него што је почела да живи у свету архетипова становала у долини митова, који
            су  били  у  синхроницитету,  постала  је  у  својим  зрелим  данима  ревносна
            студенткиња  Циришке  школе  на  Институту  К.  Г.  Јунг,  где  није  добила  само
            диплому аналитичара већ је и докторирала.
                    Прву књигу из аналитичке психологије објавила је у 54. години, кад њена
            интернационална  каријера  јунгисте,  радионичара  и  предавача  широм  света
            почиње.

                    Архетипови,  симболи-метафоре,  тумачење  снова,  креација,  експресија,
            ритуали, игра, јединство соме и психе, соматска психологија, мушка и женска
            женскост,  адикције,  зависности  и  како  их  излечити,  храна  као  мајка,  њено
            одбацивање у анорексији и булимији, појмови су које је Вудманова користила у
            својој катарзичној анализи. Дајући нам лек – наду.




            3. Шерко Фатах: У ПОГРАНИЧНОЈ ЗОНИ / Београд: Фабрика књига, 2021.

            Преузето са сајта:
            https://www.fabrikaknjiga.co.rs/u-pogranicnoj-zoni/

                    Негде у крају који је слепа мрља велике политике, у заветрини ратова и у
            мртвом  мору  диктатуре,  један  кријумчар  разрадио  је  рафиниран  систем
            преживљавања.  Минско  поље  кроз  које  пролази  док  преноси  робу  он  учи  и
            памти са сликарским осећајем за детаље, уздајући се у заштиту коју му пружају
            његова  безначајност  и  сигурна  рука.  Но,  та  безазлена  рутина  полузакоња
            драматично се прекида синовљевим нестанком.

                    Фатах у овом роману само наизглед прича о прототипима: временске и
            просторне  координате  су  тек  наговештене,  градови  и  места  немају  називе  и
            ликови немају имена, али у пограничној зони и њеној немогућој свакодневици
            живе  људи  с  личним,  немогућим  судбинама,  а  не  репрезентанти  живота  у
            државама  које  су  имплодирале  и  у  којима  једино  супарничке  тајне  службе
            гарантују друштвену динамику.

                    Шерко  Фатах  (1964)  ступио  је  на  немачку  књижевну  сцену  злослутне
            2001. године романом У пограничној зони, који је, инспирисан очевим причама
            о животу на северу Ирака, писао крајем ништа мање злослутних деведесетих.
            Но,  и  овај  и  каснији  Фатахови  романи  (Дони,  2002;  Ујка,  2004;  Тамни  брод,
            2008; Бела земља, 2011; Последње место, 2014; Црни септембар, 2019) све су
            само  не  пука  фикционализација  вечито  лоших  вести  с  телевизије.  Фатах  не
            упада у замку коју му поставља његово мешовито порекло и не узима на себе
            задатак да заинтересованим посматрачима с друге стране стакла објасни



            прилике  на  егзотичном терену:  он  је  приповедач  сведеног  израза, с даром да
            уочи  апсурде  живота  на  маргини  светске  политике  и  с  наклоношћу  према
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78