Page 75 - Bilten broj 5 2024
P. 75
извесности правног исхода, а на трагу Френковог чињеничног скептицизма, аутор
настоји да читаоце наведе на преиспитивање свевременог мита о правној сигурности.
5. Горан Марковић: УСТАВНИ ЛАВИРИНТ: АПОРИЈЕ УСТАВНОГ
СИСТЕМА БОСНЕ И ХЕРЦЕГОВИНЕ / Београд: Службени гласник, 2021.
Преузето са сајта:
https://klubglasnik.com/9b409dd7-c439-4a56-8a9b-4926c2a4e3e2/-УСТАВНИ-
ЛАВИРИНТ.aspx
У овој монографији анализиран је уставни систем Босне и Херцеговине у
целини, тако да обухвата уставну материју на нивоу Босне и Херцеговине и на
нивоу ентитета, кантона, Брчко Дистрикта и локалне самоуправе. Књигом су
обухваћени сви делови уставне материје, и то тако да након описа правних
норми којима се уређује уставна материја, следи њихова анализа. У овом
истраживању представљена су различита теоријска становишта, а аутор се није
устезао да полемише с другим ауторима о релевантним темама. Притом, он је
следио начела објективне научне анализе и користећи научну методологију
формулисао властите ставове о спорним питањима, у мери у којој је то било
могуће ван идеолошко-политичких оквира, вредносних судова и политичких
предрасуда.
Због свог предмета, теоријског приступа и акрибичности, ову књигу
препоручујемо читаоцима, јер не само да пружа увид у уставни систем Босне и
Херцеговине већ је и својеврсни приручник о основним елементима
уставноправних институција у већини земаља.
6. Виолета Кецман: МЕДИЈСКА ПИСМЕНОСТ И КРИТИЧКО
МИШЉЕЊЕ / Београд: Clio, 2023.
Преузето са сајта:
https://clio.rs/proizvodi/multimedia/medijska-pismenost-i-kriticko-misljenje_294477
Књига Медијска писменост и критичко мишљење убедљиво и
аргументовано доказује да медијској писмености, као основном генератору
развоја критичког мишљења, у средњошколском образовању треба посветити
посебну пажњу. У исти мах, она пружа одсудан допринос дефинисању овог, до
сада неодређено и прешироко схватаног појма.
Заснована на критичкој педагогији, ова систематична, прегледна,
интердисциплинарна студија као примарни циљ образовања истиче подстицање
критичке свести ученика, тј. развијање њихове компетенције за анализу
социјалних, економских и политичких противречности у друштву. Домети