Page 76 - Bilten broj 5 2024
P. 76

критичког  мишљења  се,  како  ауторка  показује,  не  исцрпљују  само  са
            критичким  разумевањем  медијских  садржаја.  Оно  је  смислено  само  ако  је
            операционализовано  –  ако,  дакле,  води  племенитим  акцијама  на  личном  и
            колективном  плану.  Партиципација  појединца  у  грађанском  друштву  и,  у

            коначници,  демократизација  грађанског  друштва  крајњи  су  исходи  до  којих
            медијска писменост и критичко мишљење треба да доведу.
                    Студија  Медијска  писменост  и  критичко  мишљење  оригинално  је  и
            комплексно  емпиријско  истраживање  чији  ће  резултати  бити  драгоцени
            креаторима  јавних  политика  у  области  средњошколског  образовања,  али  и
            свима  који  увиђају  да  процес  васпитања  и  ширења  потребних  знања  у
            дигиталном добу, више не може да се заснива на конвенционалним праксама
            аналогног друштва.



            7.  Борис  Миљковић:  ДУБОКА  НОСТАЛГИЈА  /  Београд:  Геопоетика
            издаваштво, 2023.

            Преузето са сајта:
            https://www.geopoetika.com/o-knjizi/1826/duboka-nostalgija


                    У Америци су Парове Џона Апдајка назвали временском капсулом (због
            мноштва  историјских  догађаја  смештених  у  позадину  приче).  Миљковићев
            роман могао би се слично одредити, јер су и у њему личне судбине неодвојиве
            од епохе у којој се прича одвија.

                    Дубока носталгија стиже до дна, али тамо и даље копа: кроз слике успона
            и пада источноевропског комунизма, овај беспрекорно написан роман тражи и
            одсликава  скривену  сексуалну  револуцију  која  се  одиграла  на  крилима
            идеолошке еуфорије.

                    Успон  и  пад,  ти  обавезни  појмови  из  сексуалног  речника,  имају  своје
            важно значење и у политици. То писац ове књиге види и зна и вешто користи.

                    И сам присутан на сликама епохе, одмах уз главне јунаке, он своје стање
            назива заточеништвом у фотографији. Одатле нам се јавља и занимљиво прича
            како је стварно било.

                    Овај роман-есеј почиње и завршава се дилемом о којој научници и даље
            расправљају – једни тврде да живот, као такав, има будућност,  а други опет
            кажу да, ако је има, а вероватно је има, онда и смрт има будућност, светлу и
            доживотну.
                    Писац ове забавне и неодољиве књиге прикључује се поменутој научној
            дискусији  питањем: – Има ли наших трагова у будућности, тамо где још нисмо
            стигли? Шта ако је наша слика, тј. слика о нама, доспела пре нас у та далека
            пространства, побегла одавде брзином светлости и тамо се сместила и спојила
            са неким другим сликама? Шта онда?
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81