Page 91 - Bilten broj 6 za 2025. godinu
P. 91

стресног поремећаја, масовних несрећа, резилијентности, превладавања, као и
            са основним моделима процене кризних стања и интервенисања у различитим
            кризама.  Изузетан  квалитет  књиге  резултат  је  синтезе  ауторкиног
            дугогодишњег  рада  у  различитим  улогама:  теоретичара,  истраживача,
            предавача, психотерапеута, те њеног личног развоја. Ауторкин стил писања је
            врло систематичан, свеобухватан и максимално разумљив, те нема сумњи да је
            у  потпуности  реална  њена  жеља  да  овом  књигом  оснажи  мање  или  више
            искусне помагаче, као и колеге које имају претензије да то постану, а налазе се
            на  путу  стицања  теоријских  знања  и  практичних  искустава  да  процењују,
            планирају,  организују  и  пружају  психолошку  помоћ  и  подршку  људима  у
            различитим кризним, стресним и трауматским стањима на стручно компетентан
            и квалитетан начин.



            3.  Харуки  Мураками:  ГРАД  И  ЊЕГОВЕ  НЕСТАЛЕ  ЗИДИНЕ  /  Београд:
            Геопоетика издаваштво, 2024.

            Преузето са сајта:
            https://www.geopoetika.com/o-knjizi/1863/grad-i-njegove-nestalne-zidine

                    Срж  романа  Град  и  његове  несталне  зидине  чини  истоимена  новела
            објављена пре  четрдесет  година. У Поговору,  који  врло  ретко пише у  својим
            књигама,  Мураками  наводи  да  је  био  свестан  да  првобитна  верзија  није
            постигла пун потенцијал наратива и закључује: „На крају сам осетио огромно
            олакшање  што  сам  успео  да  поново  овако,  у  новој  форми,  дорадим  [новелу]
            Град и његове несталне зидине. Јер ово дело је све време представљало нешто
            што ми није давало мира, као мала рибља кост заглављена у грлу.”

                    Три дела књиге која прате различите фазе живота неименованог наратора
            (од адолесценције до четрдесетих), одвијају се на два нивоа – стварном свету и
            паралелном  свету  у  граду  унутар  зидина  и  обилују  Муракамијевим
            препознатљивим метафорама и мотивима: сенке, бунари, рупе, снови... Време у
            граду унутар зидина не тече и на сатовима нема казаљки. У стварном свету оно
            неумитно тече, али је упркос томе оној крајњој последици протока времена –
            смрти – одузета коначност.

                    Бројне су референце које упућују на друга Муракамијева дела, али и на
            друге ауторе, пре свега Маркеса. Јапански маг магичног реализма, Мураками,
            своје јунаке одваја и спаја са њиховим сенкама и тиме упућује на промишљање
            односа тела и душе, срца и разума. Он вешто, у свом препознатљивом стилу,
            приповедачки  балансира  на  свим  страницама  овог  романа  између  снова  и
            будности, подсвесног и свесног. Границе нису тамо где би требало да буду, јер
            се  зидине,  као  симбол  физичке,  али  и  психолошке  и  емотивне  баријере,  које
            раздвају два света, саме крећу.

                                                                                                        Јасна Новаков Сибиновић
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96