Page 64 - Bilten broj 1 2022
P. 64

iskustava,  ona  je  postupno  izgrađivala  jedan  filozofsko-antropološko-psihološki  koncept  -
               pravac  suočavanja  sa  preprekama  kako  unutrašnjim  (duhovnim),  tako  i  spoljnim.  (...)
               Smatrajući  da  je  putem  logike  nemoguće  dosegnuti  najviše  istine,  ona  izlaz  nalazi  u
               pretpostavci o postojanju Boga, večnosti, besmrtnosti i kosmičke pravde. Ovi imaginarni ali i
               metafizički oslonci, po Atanasijevićevoj, posledica su čovekovog nezadovoljstva stešnjenim
               zemaljskim prilikama, ali predstavljaju i odsjaj večnosti u njemu. Ona smatra da je prvi korak
               ka blagostanju i sreći čišćenje duše od pakosti, zla i drugih poroka. Što je duša pročišćenija, to
               je bliža istinskom osećanju sreće i blaženstva, što je vrlo blisko hinduističkim stavovima. Da
               bi se otkrile svetle unutrašnje rezerve, neophodno je izaći iz teskobe banalnosti i ući u svet
               fantazije, mašte, intuicije, dakle imaginacije. Njena koncepcija je toliko izričita i principijelna
               da smatra da je čak bolje prihvatiti iluzije i obmane nego ostati pred povređujućom istinom."






               5. Gabrijela Grejson: AJNŠTAJN I JA / Novi Sad: Akademska knjiga, 2020.

               Preuzeto sa sajta:
               https://www.021.rs/story/Info/Misljenja-i-intervjui/264044/Gabrijela-Grejson-italijanska-rok-
               zvezda-nuklearne-fizike-napisala-roman-o-Milevi-Maric-Ajnstajn.html

               “U njenoj rodnoj Italiji zovu je rok zvezdom nuklearne fizike. Gabrijela Grejson diplomac je
               Univerziteta u Milanu, a danas saradnica više istraživačkih instituta i naučnih muzeja po svetu.
               Uz sve to, glumica je, novinarka, performerka i književnica. U neku ruku, pomalo i renesansna
               ličnost. Svoje Kvantne monologe izvela je skoro 500 puta, a način kako prijemčivo i strasno
               govori o nauci učinio ju je čestim i dragim gostom svih naučnih emisija na italijanskim radio i
               TV stanicama i kolumnistkinjom italijanske La Republike. Nakon višegodišnjeg istraživanja
               života Mileve Marić Ajnštajn, od Berna do Prinstona, odlučila je da napiše knjigu o srpskoj
               naučnici. Ono što ju je navelo na to, kaže, svakako je delom to što se o Milevi Marić Ajnštajn
               zna  vrlo  malo,  ali  pre  svega  činjenica  da  su  svi  biografi  njenog  slavnog  muža  Milevu
               uglavnom prećutkivali, smatrajući nedopustivim  to  što  ona nije bila samo  majka i  supruga,
               kako je to vreme u kojem je živela propisivalo, već je htela da ostvari svoje snove i postane
               fizičarka. Knjiga  Ajnštajn  i  ja,  koju  je  nedavno  u  srpskom  prevodu  objavila  novosadska
               Akademska knjiga, govori o različitim nijansama Milevine borbe sa demonima onog vremena i
               doprinosi  boljem  razumevanju  Milevinog  odnosa  sa Albertom  Ajnštajnom. Ona  donosi  i
               zanimljive teorije o tome koliko je, na primer Hermiona, drugarica Harija Potera, doprinela
               današnjem lakšem prihvatanju žena u nauci, a otkriva i kako je lik Ejmi Fare Fauler iz The Big
               Bang Theory inspirisan zapravo likom Mileve Marić Ajnštajn.”



               6. Marta Đido: UŽIVANJE / Beograd: Štrik, 2021.

               Preuzeto sa sajta:
               https://shinemagazin.com/citamo-uzivanje-marta-djido/

               “Čitajući ovo delo osećala sam se kao posmatrač jedne velike ljubavne priče. Priče čiji glavni
               likovi nisu spremni da kažu dve reči – kocham cię (volim te). Reči ne izgovaraju, ali ih svakim
               postupkom  pokazuju,  svakom   odlukom  dokazuju  i  svakim  izborom  potvrđuju.  Marta  Đido
               nas vodi na putovanje u Varšavu 90-ih godina, pokazuje nam komadiće ovog grada, skrivene
               kutke, poznata i nepoznata lica i priča nam o ljubavi. Momenat šta bi bilo kad bi bilo zauzima
               značajno mesto u ovom romanu. Autorka nam nudi širok raspon potencijalnih sudbina koje su
   59   60   61   62   63   64   65   66   67