Page 95 - Bilten broj 8 za 2025
P. 95

и најмањи одломак, исплатило се. Али ако су вас такви утисци навели  да
               пожелите  да  читате  много,  одмах  се  јављају  тешкоће.  Одушевљење  које  је

               изазвао  лако  приступачни  Ниче  претвара  се  у  одбојност  према  наизглед
               неповезаном мноштву ставова које он износи – неподношљиво је када код њега
               читате сад једно, сад друго, увек различито. То је пут који не води до стварног
               разумевања, па чак ни до стварних тешкоћа које се крију у његовом тексту. Са

               пуког читања Ничеа треба прећи на проучавање Ничеа, а проучавање треба
               разумети као усвајање целине мисаоних искустава коју је Ниче отеловљавао у

               наше доба – судбине људског бивствовања које се пробило до граница и извора.
               Сваки филозоф захтева да га на примерен начин проучавате, будући да само из
               таквог  приступа  изниче  унутрашња  активност  која  је  суштина  исправног
               разумевања. Сврха књиге о једном филозофу јесте управо да подстакне на ту

               унутрашњу активност, да наведе читаоца да заиста уђе у филозофију, а не само
               да  је  површно  додирује,  пасивно  ужива  у  лепим  речима  или  произвољно

               извлачи делове које у први мах погрешно разуме. Грађу и мотиве тог филозофа
               треба приказати што је јасније могуће, тако да читалац, као сапутник његове
               мисли, сам открије о чему је ту реч.”


                                                          Карл Јасперс, из Предговора првом издању



               7. Пол Остер: ЊУЈОРШКА ТРИЛОГИЈА / Београд: Геопоетика издаваштво,
               2024.


               Преузето са сајта:
               https://geopoetika.com/o-knjizi/1707/njujorska-trilogija


                       Један  од  највећих  америчких  писаца  данашњице,  чије  су  књиге
               преведене на двадесет језика, код нас познат као аутор сценарија за филм Дим,
               коредитељ  филма Модри  у  лицу и  сценариста  и редитељ филма Пандорина
               кутија.


                       Њујоршка  трилогија  је  најпознатије  дело  Пола  Остера  настала  1990.
               спајањем његове три књиге које су раније објављене – у Граду од стакла после
               необичног телефонског позива усред ноћи Квин, писац детективских прича,
               постаје уплетен у случај чуднији од свега што би сам могао да напише; Духови
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100