Page 105 - Bilten broj 11 za 2023. godinu
P. 105

научне обмане превараната тог доба, истовремено их је и сам изводио, а пред

            крај  живота  је  одржао  предавање  о  пореклу  свемира,  које  је  задивило  и
            физичаре  двадесетог  века.  Књига  Порекло  ноћне  таме,  која  прати  Поово
            тегобно  и  бриљантно  животно  путовање,  суштински  је  важан  нови  портрет
            писца чији је живот постао синоним за мистерију и имагинацију, а дело и данас
            плени читаоце широм света.

                    „Џон  Треш  бриљантно  осветљава  процес  помоћу  којег  је  По  уградио
            своје научно знање у своја имагинативна дела.”

                                                                                                    Booklist



                    „Темељна,  паметна  литерарна  биографија  која  представља  сјајно
            испитивање занемареног аспекта Поовог писања.”

                                                                                         Christian Science



                    „Аутор  скицира  фасцинантну  везу  између  Поове  космолошке  визије  и
            његове фикције, и запажа невероватну, уједињујућу сврху која их дефинише.”

                                                                                               New Yorker





            9. Крејг Адамс: ШЕСТ ТАЈНИ ИНТЕЛИГЕНЦИЈЕ: ШТА ВАС НИСУ
            НАУЧИЛИ У ШКОЛИ / Београд: Лагуна, 2020.

            Преузето са сајта:
            https://www.laguna.rs/laguna-bukmarker-sta-vas-nisu-naucili-u-skoli-knjiga-sest-
            tajni-inteligenc-unos-16369.html


                    Пред читаоцима је књига Шест тајни интелигенције Крејга Адамса, која
            приказује елементе опште интелигенције – зашто се не уче у школама, које су
            последице и како да се то исправи.

                    Иронија  модерног  образовања  јесте  то  да  се  принципи  опште
            интелигенције  –  способности  формирања  рационалних  и  проницљивих
            закључака  без  обзира  на  предмет  –  једноставно  не  подучавају  у  школама  и
            готово  у  потпуности  игноришу.  Ми  учимо  чињенице,  али  не и  метод  који  се

            користи  за  откривање  тих  чињеница.  Образовање  нам  указује  у  шта  да
            верујемо,  а  не  како  да  мислимо.  То  је  као  када  бисмо  укинули  математику  у
            школама  јер  се  рачуна  да  ће  људи  сами  одгонетнути  тајне  алгебре  и
            тригонометрије.
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109