Page 66 - УСТАВНОПРАВНИ И ПОЛИТИЧКИ СИСТЕМ
P. 66
Психолози који се баве психологијом снова (ониролози) више воле да
живот у сну стављају у контраст са „будним животом” него са „стварним
животом”, јер и живот у сну и будни живот део су стварног живота – и ноћни и
дневни живот једнако су стварни када смо у њима. Можда најважније питање
које ауторка поставља у овој књизи је: Зашто сањамо?
ДА ЛИ РАЗУМЕВАЊЕМ СНОВА БОЉЕ РАЗУМЕМО СЕБЕ?
• Шта је психологија сазнала о сновима?
• Сањање и ментално здравље – депресија, траума, психоза…
• Трауматични кошмари, ПТСП….
Задивљујуће обухватна, изванредно сажета, јасна и информативна
књига о сновима, њиховој природи, улози, и посебно, о значају за самоспознају.
Проф. др Жарко Требјешанин, психолог
4. Мила Голднер Вуков: РОДИТЕЉИ, ДОБРО ЈУТРО: РАНА ЕДУКАЦИЈА
МЛАДИХ О ПОЗИТИВНОМ РОДИТЕЉСТВУ / Нови Сад: Психополис
институт, 2022.
Преузето са сајта:
https://psihopolis.edu.rs/knjiga/roditelji-dobro-jutro/
Како превазићи препреке и остварити позитивно родитељство? Како
пратити промене које доноси одрастање? Које су важне смернице у едукацији
младих, садашњих и будућих родитеља? Шта су дисфункционалне, а шта лепо
упаковане породице? Како одабрати правог брачног партнера – само су нека од
питања о којима у књизи Родитељи, добро јутро – Рана едукација младих о
позитивном родитељству на стручан али занимљив начин пише др Мила
Голднер Вуков, консултант психијатар и доктор медицинских наука.
Мотив за писање књиге била је патња ауторкиних клијената које је
сретала у дугогодишњој психотерапијској пракси, а који су одрастали уз
родитеље „мучитеље”, неодговорне, незаинтересоване, каријеристе без љубави
и милости према деци. Књигу је наменила младим људима који се припремају
за родитељство, али је то ипак књига за све нас, јер сви имамо родитеље, а биће
од помоћи и родитељима, наставницима, педагозима, психолозима,
социолозима, лекарима… Књига није писана као досадан обавезан уџбеник,
него као игра фикције, научних знања, знања стечених праксом о различитим
аспектима родитељства. Ликови су измишљени, а радња прати гимназијско
школовање једног разреда у којем ученици слушају предмет о позитивном
родитељству, предавачи су професори, лекари, психолози, педагози, а ауторка