Page 85 - УСТАВНОПРАВНИ И ПОЛИТИЧКИ СИСТЕМ
P. 85
ПРЕПОРУЧУЈЕМО
1. Хасан Бласим: СОЛОЛАНД: РОМАНЕСКНА ДИЛОГИЈА: ИЛИЈАС У
ЗЕМЉИ ЗВАНОЈ ИДИЛ И ЗАКОН СОЛОЛАНДА / Београд: Геопоетика
издаваштво, 2023.
Преузето са сајта:
https://www.geopoetika.com/o-knjizi/1818/sololand
Хасан Бласим (кога је Гардијан описао као „можда највећег живог писца
арапске фикције”) увек пише о савременим темама тесно повезаним са животом
људи у Ираку, његовој родној земљи, деценијама подриваној страним
агентурама, разараној ратовима и војним пучевима проглашаваним за велике
револуције, мрачним активностима тајне полиције и политичко-финансијском
корупцијом.(...) У Бласимовом фокусу су и они његови земљаци у које се, шире,
убрајају сви напаћени житељи Средњег истока и Африке који су, једном
засвагда а с крајње неизвесним исходом, напустили родна огњишта и данас су
познати под латинизованом етикетом – мигранти. Све што Бласим пише,
заправо, говори о њима и њиховом удесу, јер је у том застрашујућем
демографском таласу и сâм нашао сопствену судбину.
Нови роман-дилогија Сололанд, после ефектног првог дела Илијас у земљи
званој Идил, у свом другом сегменту Закон Сололанда доноси, поред дубоко
дирљивог манифеста у одбрану тражилаца азила, узбудљив романескни заплет
с елементима достојним једне Агате Кристи, у питком наративу што пружа
извесну наду да повећа разумевање међу људима и у свести читаоца отвори
нови простор.
Српко Лештарић, из Поговора
„Бласимове речи не леже уредно и тихо на страници, као већина „добро
васпитане”, књижевности; експлодирају, плаше, вређају, насмеју те оним
стварима којима не би требало да се смејеш и држе те будним ноћу. Бласимово
дело, као и његов живот, подсећа на то да рат бесни на нашим градским
капијама, док ми спавамо, уверени да је све у реду са светом.”
Ра Пејџ, Comma Press