Page 126 - Bilten 8
P. 126

„Приче  о  овој  необичној  породици  су  заправо  духовит  увид  у  српске  прилике
         након  распада  заједничке  земље,  након  рата  и  транзиције.  Иако  се  директно  не
         бави  политиком,  Ваљаревић  кроз  ову  повратничку  породицу  често  са  црним
         хумором и иронијом тематизира стање у којем се налази српско друштво.”

                                                                                             Давор Корић




            9. Бетина Шторкс: ДОРА МАР И ДВА ЛИЦА ЉУБАВИ / Београд: Лагуна,
            2023.


         Преузето са сајта:
         https://www.laguna.rs/n5805_knjiga_dora_mar_i_dva_lica_ljubavi_laguna.html


         Пикасо  је  њен  живот,  уметност  је  њена  страст.
         Уметница Дора Мар је икона надреализма.

         А  онда  среће  Пикаса  –  и  њихова  љубав  постаје  један  од  великих  тренутака
         историје уметности.

         Екстравагантна  и  самосвесна,  Хенријета  Теодора  Марковић  жели  да  студира
         сликарство, али одбијају је – јер је жена. Окреће се фотографији и  убрзо постаје
         чувена  као  Дора  Мар  унутар  круга  истакнутих  надреалиста:  Андреа  Бретона,
         Мена  Реја,  Пола  Елијара.  Када  1936.  године,  са  својих  двадесет  девет  година,
         сретне  ништа  мање  ексцентричног  Пикаса,  међу  њима  се  развија  страствена  и
         опасна љубав. Дорина мрачна сензуалност отада обележава Пикасово сликарство,
         а она га инспирише и за његово дело столећа Гернику. Дора, међутим, схвата да
         ће само уметност бити и остати Пикасова права  љубав, па мора и сама да одлучи
         којим путем да крене – као жена која воли и као уметница.



            10. Антонио Скурати: М. ЧОВЕК ПРОВИЂЕЊА / Београд: Лагуна, 2023.


         Преузето са сајта: https://www.laguna.rs/n5837_knjiga_m_covek_providjenja_laguna.html


         Наставак романа М. Син века, добитника награде Стрега

         Пут  романа  М.  Син  века  –  крајње  оригиналног  књижевног  случаја  –
         наставља  се  овде  на  неочекиван  начин,  подижући  вео  заборава  са  личности  и
         догађаја од капиталног значаја и експериментишући још смелијим  преплитањем
         нарације и извора из времена о коме се пише.
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130